
Szlifowanie zaworów ze stali nierdzewnej to opcja prostsza, bo ten konkretny typ stali jest też i tym bardziej podatnym od ścieranie od typowej stali węglowej. Istotnym jest też i to, że taka stali jest też bardziej odporną na działanie słonej wody, choć trzeba się też liczyć z tym, że dany zawór zużyje się znacznie szybciej w sensie mechanicznym. W aspekcie tym tkwi rzecz jasna istotny minus, ale to nie wada dla każdego z nas, bo dla niektórych zużycie mechaniczne to mniej ważny czynnik.
Czy stal nierdzewna jest lepszą?
Jeśli chodzi o szlifowanie zaworów ze stali nierdzewnej, to stal tego typu ma w swojej strukturze chrom i dlatego też dłużej opiera się ona słonej wodzie morskiej. Kluczowe znaczenie ma tu też i to, że w przemyśle morskim, czyli w instalacjach statków ten typ stali jest wyżej cenionym, bo nie ulega korozji tak jak ta tradycyjna stal węglowa. Wiele znaczy też i to, że takie zawory nie są wymienianymi zbyt często, a to też się liczy, bo wykonanie zaworu, o masie auta kompaktowego kosztuje i to nie mało.
Czy kompozyty zastąpią stal?
W czasach obecnych szlifowanie zaworów to istotny element produkcji zaworów, ale nie tylko ze stali nierdzewnej. W czasach obecnych ten typ stali jest też często zastępowanym materiałami kompozytowymi, które są trwalsze, mniej podatne na ścieranie i mogą dłużej znosić oddziaływanie chemii.